środa, 7 czerwca 2017

Co warto kupić - Karat 8

Od dziś rozpoczynam cykl "Co warto kupić", w którym przedstawię podstawowe informacje o włóczkach i kordonkach oraz innych przydasiach, które warto mieć, a na które nie warto wydawać pieniędzy. Opinia będzie opierała się na moich doświadczeniach, więc wiadomo nie zawsze musicie się z nią zgadzać :)
Cykl powstaje z prostego powodu, sama ucząc się szydełkowania szukałam takich informacji i nadal to robię.
Dziś posiadam niezły arsenał włóczek i nie zawaham się podzielić z Wami moim małym doświadczeniem. Chętnie odpowiem na każde pytanie oraz wątpliwości.

***

Na pierwszy ogień pójdzie kordonek Karat 8, jego wcześniejsza nazwa to 76 tex x 2. Pod starszą nazwą ukryta jest taka informacja, że kordonek skręcony jest z dwóch nitek.


Sprzedawany jest w małych kłębkach 10g/65m i składa się w 100 % z bawełny. Wg mnie posiada luźny skręt i nie nada się do wszystkiego. Na stronie producenta można znaleźć informacje, że przeznaczony jest do haftu płaskiego. Ja nim szydełkuję małe elementy, kwiatki, zwierzątka i inne cuda. 




Kordonek wykorzystuję czasami na oczy, ale też już haftowałam nim i pracuje mi się z nim na prawdę dobrze. Ale jakby ktoś się zastanawiał, to nie nadaje się do frywolitki. Jest delikatny i nie lubi częstego prucia. Wymaga bardzo małego szydełka.



Dużą zaletą tych nici jest to, że produkowany jest w bogatej gamie kolorystycznej (55 kolorów) i przez Polską firmę Ariadna, dla mnie to duży plus. Przyzwoitą ma też cenę od 2 zł w górę.

Czy warto kupić? Tak, warto. Ja z zakupu jestem zadowolona. Zawsze mam ten kordonek w moim plecaku wraz z włóczkami. A jakie są Wasze doświadczenia z Karatem 8?

Sponsor generalny postu to mój narzeczony, który kupił mi dwa zestawy tych kordonków już dawno temu :)



✂ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pozdrawiam  
Paulyntolyna





9 komentarzy:

  1. My Co prawda jesteśmy beztalencia i kłębuszków nie potrzebujemy, ale post jest bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post i zapowiada się bardzo ciekawy cykl :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie szukam nie drogich kordonków do wykonania bawełnianych kul z ledowym oświetleniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednego kordonka zrobisz 1 kulę, więc lepiej kupić duży kordonek 100 gramowy. Ja jak robiłam swoje kule to na 24 lampki zużyłam dwa takie kordonki po 100 g.

      Usuń
  4. Alee Suuper :)) Dziekuje Ci slicznie za ten post :)) Ostatnio zaczelam wiecej dziubac ,a ani na wloczkach ani na kordonkach sie nie znam :) To bede mogla sobie zamowic :))) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że będę mogła pomóc :) Następny post już niedługo :)

      Usuń
  5. Pięknie :)Pozdrawiam bardzo słonecznie -Gosia

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocza calineczka. Dziękuję za udział w moim wyzwaniu Art-Piaskownicy. Pozdrawiam Daga

    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...