środa, 7 lutego 2018

Co warto kupić - włóczka YarnArt Super Merino

Dawno nie przygotowałam dla Was żadnej recenzji i muszę to koniecznie nadrobić. Tym razem pod lupę, a raczej pod szydełko wzięłam YarnArt Mernino. W kolorze szarym i różowym.

Muszę się przyznać, że chwytając obie włóczki przeżyłam lekki szok, to jeszcze mi się nie zdarzyło, że włóczki danej linii mają różne grubości, widoczne gołym okiem. Kupując, zwłaszcza w sklepie internetowym, nie sprawdzam przy każdym kolorze grubości, a tu taka niespodzianka. Zaskoczona byłam i to w tym przypadku nie było pozytywne.
Dlaczego jest dla mnie to takie ważne? Robiąc maskotkę, gdy łączy się kolory to widać gołym okiem różnicę.
Obie włóczki sprzedawane są w 100 g motkach, różowa ma 280 metrów, szara 300 metrów. Jeżeli grubość ma dla Was znaczenie to sprawdzajcie koniecznie.
Co mogę powiedzieć o pracy z włóczką po wykonaniu dwóch projektów? Dzięki grubości nitki maskotka powstaje szybko, nie plącze się. W razie prucia nie ma z tym większych problemów. Praca jest miękka i nie gryzie, a ma w składzie wełnę, lecz mało. Można z niej wiele wyczarować, maskotki, sweterki, kocyki, chusty i inne fajne projekty. Pracuje się z nią bardzo dobrze. 





Oprócz tego na etykiecie można odczytać następujące informacje:
  • wyprodukowana w Turcji,
  •  można prać w 40 stopniach,
  • jej skład to 25% wełny i 75% akrylu,
  • grubość szydełka i drutów to 4mm,
  • na wykonanie swetra potrzebujemy około 5 motków,
  • nie wirować, suszyć w pozycji poziomej, nie chlorować,
  • cena ok 11 zł za motek.

Plusy:
+ wydajna,
+ nie plącze się,
+ nie rozwarstwia się,
+ bogata paleta kolorów, bo aż 48.

Minusy:
- każdy kolor może mieć inną grubość, przez co trzeba być ostrożnym kupując różne barwy,
- trzeba suszyć w pozycji poziomej.


Specjalnie dla Was przygotowałam kurs na tą myszkę -> wpadajcie tutaj



✂ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pozdrawiam
Paulyntolyna

1 komentarz:

  1. Świetnie, że zwróciłaś uwagę na grubość nitki w takim samym motku. Kupując włóczkę różniącą się teoretycznie tylko kolorem nigdy nie pomyślałam by odczytywać na każdym kolorze długość nitki.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...